Ny på bloggen? - Detta har hänt


Kort resumé fram till 22 januari 2011

 

Jag började dokumentera min sömn och mitt välbefinnande i oktober 2010.

Från ett oförsvarligt slarvande med sömnen började jag att lägga mig 21.00 kväll före arbetsdag.

Detta fungerade perfekt.

Jag sov till 04.30.

7,5 timmars sömn!

I bortåt tre veckor nådde jag en livskvalitet jag inte trott var möjlig.

Kolla dag- och nattanteckningarna och se vilken himla positiv blogg Saras Sömnblogg var då!

 

Detta tyckte jag var värt att sprida vidare.

En journalist på metro höll med.

Jag svarade på hennes frågor och tid för foto planerades.

Men så backade redaktören.

Saras Sömnblogg refuserades.

Bara tanken att jag skulle kunnat nå en och en halv miljon läsare rubbade min sömn totalt.

Sen var det kört.

I ett par månader sov jag minimalt.

Vaknade 03.00 dag efter dag.

Tog nattliga promenader.

Deppade ihop.

En sömnlös natt när jag var ute och gick i halkan slog jag korsryggen och bakhuvudet i asfalten.

Då var det nära att jag gav upp.

 

Nu är jag inne i den tredje fasen.

Jag har slutat att kolla klockan hela tiden.

Jag sover från det jag lägger mig och till klockan ringer.

Och jag mår så enormt mycket bättre.

Tror att det vände för att jag tillfälligt la ner ambitionerna.

Mitt mål är att komma tillbaka till de tre första veckornas lyckotillstånd.

Och att det tillståndet ska vara så stabilt som möjligt.

 


Kommentarer
Postat av: Inger Oscarson

Hej!

Läste artikeln igår om sömnproblemen du jobbat med. Ett intressant inlägg, trampar om kring i sömnträsket och är den första grejen att lägga sig på regelbunden tid?

Toppen med din blogg.

H. Inger

2011-01-26 @ 10:27:25
Postat av: Sara Sömnblogg

Tack! Många kan ju inte sova trots att de gör ett ärligt försök och lägger sig i tid. Andra anser inte att de har tid att lägga sig. Eller lust. Man kan ju vara kvällsmänniska och då sjunker förstås motiveringen. Men, ja, första grejen är väl att försöka. Det jag har upptäckt och försöker sprida är hur mycket bättre livet blir om man ger sig själv så mycket sömn man innerst inne vill.

2011-01-26 @ 12:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0