Dag 99

Måndag.
Lyssnade till Monica Zetterlunds självbiografi Hågkomster ur ett dåligt minne när jag städade idag.
Intressant på många vis.
Hennes sätt att skriva rakt på sak om alkohol till exempel.
Varken romantiserat eller problematiserat.
Man kan behöva något lugnande om man är artist och ska upp på en scen. 
Den enda författare jag kan påminna mig som har skrivit något ditåt är Gerda Antti i Fjärrvärme.




Här är en video med Monica.
Hon sjunger Trubbel.
Den låten har jag älskat sen jag hörde den första gången 1977.

 

Update: Klockan har just passerat 21.00.
Ska sova nu, men först vill jag säga att jag varit på Onyx och trimmat mina triceps, legat i västsveriges bästa bubbelbad, kört ett yogapass plus ätit Palak Paneer vilket är en utsökt rätt tillagad på Truly Indian.
Ljuvligt alltihop.
Sov gott allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0