Dag 32

Fredag.
Åkte till Stockholms Centrum och Kungliga Biblioteket och lyckades ta mig genom spärrarna både på tunnelbanan och på biblioteket. Där inne träffade jag Lena Törnqvist som ansvarar för Astrid Lindgrens arkiv. Vi pratade en lång stund om en del brev som de har förvarade där, och som är skrivna av Astrid och av, ja, mig faktiskt. Brev som vi skrev till varandra på 70-talet och som är väldigt speciella för mig. 

Och just idag fyller Pippi Långstrump 65 år! Sa Lena. Grattis Pippi!

Det var märkligt att sitta där och prata om Astrid. Det var så konstigt, så konstigt så jag kände mig helt bortkollrad när jag gick en runda vid Stureplan efteråt. Jag skärpte till mig och shoppade några småsaker i alla fall. Här fanns minsann grejer man inte får tag på hemma.

Ringde min väninna som just kommit hem från en bröstamputation. Hon mådde efter omständgheterna bra. God bless!

Och jag mår kanonbra trots att det är tre dåliga nätter i följd nu. Eller vadå dåliga. Jag ligger vaken och tänker på en massa positivt. Lider inte alls. Livet är underbart, tycker jag.

Hittade tillbaka hem till Maria och Thomas igen. Nästan lättare att hitta i Stockholm än hemma på sjukhuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0