Dag 114

Tisdag.
Idag hade jag plus Maire och Marja-Lena och Eva en första träff med vår nya teamledare Roger.
Vi fick en del information.
Men mest ville Roger veta hur vi ville ha det med saker och ting.
Och att det skulle fungera bra för oss i vårt nya gäng.
Det lät nästan som om vår trivsel var av högsta prioritet för honom.
Som om han menade att människor är människor och inte robotar som kan pressas in i ett system efter behov.

 

Märklig känsla jag hade efteråt.
Om detta var en försmak på stämningen hädanefter, så ska jag inte längta så mycket efter att bli pensionär.

 

Oops.
Klockan går.
Nu ska jag gå hem till Christina och Arne på fika och bön.
Jag funderar på vad jag kan berätta om detta om någon undrar.
Ja, är man några som känner varandra och öppenheten är större än vad som är vanligt i samhället, då kan allting hända.
Fika är alltid mysigt och bön gör gott för själen.
Om någon vill vara med nästa gång så säg till.

 


Man borde sätta upp en skylt på Ica:

"I afton bönemöte".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0