Dag 5

Lördag.
Ingen risk att somna på den kvinnofrukosten. Massor med kvinnor, och talare var en f d polisofficer - kvinna - som flytt ayatollornas Iran och nu är pastor i Majorna i Göteborg. Jag och mina kompisar fick sitta med henne och dricka kaffe efter föredraget. Värsta flytet. Och i onsdags Birger Schlaug. Föredrag är tydligen grejen.
På eftermiddagen kom min äldsta dotter hem från Tyskland. Hon går på dansutbildning där men nu är det Herbstferien. Kul.
Och nu sitter jag här uppsminkad och laddad för lördagskvällen. Dans i parken till Blenders orkester!

 

 

Update: Alla vill väl veta om jag hade kul på den dansen;-) Okej då - något kan jag berätta som måste vara sömn- och välmåenderelaterat. Jag mötte en herre som jag inte sett på ett tag. Enligt talesättet hade vi en oplockad gås ihop. Det var svettigt och vi drack varsitt glas vatten. Vattnet var riktigt, riktigt kallt. Jag insåg när jag såg honom stå där och stjälpa i sig, hur lätt det hade varit och hur fort det hade gått att snärta till lite så att allt mitt vatten hade hamnat innanför hans skjorta. Men jag kände mig som en sån som kan hantera sina impulser. Typ mogen och utvilad. Och tur var väl det för i impulsens ögonblick hade han ännu inte tömt sitt glas. Vem vet under vems kläder det då hade hamnat.

 

Men jag kunde inte låta bli att avslöja mina tankar. Och då såg han lite rädd ut.

 

Värre var det för den herre som en gång i tiden retade upp mig när det stod en het tallrik ärtsoppa emellan oss på bordet ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0