Dag 41

Söndag.
Nu har jag haft den här bloggen i 40 dygn.
Det är exakt den tiden man behöver för att en ny vana ska sätta sig!
Så nu har jag vant mig vid att blogga.
Jag skulle egentligen vilja säga: Nu har jag vant mig vid att sova.
Jag är inte tillräckligt nöjd för att säga det. Än.
Men framstegen är trots allt över förväntan.
Det var ju katastrof förut.

 

Mitt mål att släcka lampan och somna in 21.00 prickfritt söndag till torsdag måste jag rucka något på.
Det är fortfarande mitt mål, men det går inte att hålla alla dagar.
Så är det bara!

 

Idag har jag varit ute och gått en långpromenad under tiden det ljusnade. Jätteskönt! Och så har jag en del att fixa.

 

Sen blir det tangokurs. Kul! Och sist i kväll, tvättstugan. Allt kan inte vara roligt jämt, som någon utan verklig insikt sagt. Klart att det kan vara roligt att tvätta. Är man bara utsövd så!

 

Update: Sista tangon i Borås? Det var sista tangolektionen för terminen och osäkert om det blir någon fortsättning. Det är ju inte så många som kommer. Särskilt inte herrar. Idag var det bara tre tangokavaljerer. Instruktören, och han var förkyld och ville inte gå nära några damer. En herre som också var förkyld och därför bara dansade med sin fru. Återstod en att dela med två andra damer.

 

Måste hitta på något för att kursen ska fortsätta. Men vad? Jag kan ju inte leva utan tango.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0