Dag 81

Torsdag.
Liten utvärdering igen.
Jag tycker att jag kommit in i tredje fasen av min sömnundersökning.
Hoppas det i varje fall.

 

Första fasen:
Perfekt resultat i knappt en månad.
Sov från 21.00 till 04.30 natt före vardag.
Mådde mirakulöst bra.
Och detta är mitt budskap till mänskligheten: Den som sover mår bra!

Andra fasen:
Katastrofalt sömnresultat i knappt två månader.
Mådde klart sämre.

 

Tredje fasen:
Gitter inte kolla på klockan hela natten.
Lite försiktigt slår jag fast: Det verkar fungera.
Ska ge den här anti-metoden lite tid så får vi se.

 

Nu byter vi ämne.
Isabel och Therese var hos mig igår och upptäckte ett foto på internet.
Fotot föreställde en stor affisch på allmän plats i Tyskland.
(Update: Se foto Dag 82.)
Den var ungefär så stor som en annonspelare.
Affischen var en annons. För hårprodukter eller liknande.
Inget märkligt så sett.
Det var bara det att Isabels ansikte fyllde hela affischen.
Hon hade stått modell för en frisörskedja vid något tillfälle och nu var hon plötsligt en affisch i det offentliga rummet.

 

Det kändes märkligt tyckte jag som är Isabels mamma.

 

Idag lyssnade jag på inledningen till Segraren står ensam av Paulo Coelho.
Den handlar en hel del om jakten efter ytlig uppmärksamhet och framgång.
Då slog det mig att det var något mer som var märklig med den där affischen.
Det verkade inte som om Isabel tyckte att det hela var någon stor sak.
Jag vet inte ens om hon var nöjd med fotot.
Hon började prata om andra, viktigare saker.

 

Sånt tycker en mamma är fint!

 

 

Update: Klockan närmar sig 21.00 och jag har varit på träff i bokklubben.
Vi ska läsa Susanna Alakoski -  Håpas du trifs bra i fengelset till nästa gång.
Synd.
Jag önskade Jonas Gardells Om Jesus.
Var hur laddad som helst på att diskutera den.
Men den röstades ner av tre ivriga nej mot två ivriga ja.
Gjorde riktigt ont i hjärtat!
Men det kanske är någon annan som vill diskutera den?
Hör av er då så bildar vi en tillfällig bokklubb.

Kommentarer
Postat av: maria

Kan det vara klimakteriebesvär som påverkar din sömn så här? Svettas själv ymnigt om nätterna men sover då bättre än när jag fryser.

2011-01-14 @ 19:13:03
Postat av: Sara Sömnblogg

Nja. Jag svettas inte längre. Inte alls. En av mina väninnor säger att man kan få sömnproblem av klimakteriet. Men i mitt fall, nej, den dåliga sovperioden har avlösts av en bra, tror jag, och det verkar styras av andra saker. Typ stress.

2011-01-14 @ 20:41:39
URL: http://sarassomn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0