Dag 93

En natt för nästan 30 år sen kunde jag inte sova.
Jag var på Kretas och Europas sista palmstrand.
Egentligen på parkeringen utanför campingområdet.
Vi var ett helt gäng utslängda luffare i våra sovsäckar.
Utan palmer, utan tält.
Direkt på gruset.

 

Den natten föll det osannolikt många stjärnor.
Stjärnfall är sånt man bara lägger märke till när man är sömnlös.
Då ska man önska sig något, säger min kollega.
Jag gör det nu.
Jag önskar en god dag och efter den en riktigt god natt.
Detta önskar jag alla boråsare.

 

Kanske några av er tittat in här för första gången.
Saras Sömnblogg har nämligen varit med på ett litet hörn av Borås Tidning idag.
Kanonbra artikel om sömn på sidan 6 - 7!

 

Den Nöjde Boråsaren, Olle Brandqvist

 

Update: Här en intervju med konstnären och hans fru, Ingrid Brandqvist,
i Radio 7 28 jan 2011.
(Rolla fem centimeter och klicka!)

Kommentarer
Postat av: bloggläsare som ej kommenterat förr...

Så romantiskt du skriver! Minns en egen luffarnatt för längesen, under mimosaträd på Rivieran. När vi klev ur sovsäckarna i morgonsolen var de fulla av små gula bollar.

F ö var det intressant att läsa om ditt "vakenhetsmissbruk". Tänkvärt om en egentligen vardaglig fråga.

2011-01-25 @ 20:44:39
Postat av: Sara Sömnblogg

Luffarnätter är alltid romantiska. Särskilt ett kvartssekel efteråt ...

2011-01-26 @ 12:24:54
Postat av: Ingrid

Vilken trevlig och bra artkel det var om dig och din blogg i BT igår! Fin bild på dig också. Hoppas att fler hittar till din blogg nu. Den är läsvärd, tycker jag.

2011-01-26 @ 12:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0