Dag 79

Tisdag.
Idag känns det bättre!
Och jag kan inte utesluta att det har med nattens goda sömn att göra.
Eller om det var så att jag sov så gott för att några av mina vänner fick mig att må så bra i förrgår.
Allting hänger samman i vilket fall.

 

Idag har Emmylou Harris sjungit för mig när jag städat.

 

 

Update: På bussen hem var det en skolklass på väg till skolan, närmare bestämt Ekarängsskolan.

Ett par småtjejer kom fram till fröken och frågade om de fick sätta sig på ett annat säte.

Nej, sa fröken bestämt men med en vänlig blick.

Om två byter vill alla byta, förklarade hon för kvinnan bredvid.

En tredje småtjej ville säga något och avbröt deras samtal.

Vänta, sa fröken och la sin hand mjukt på tjejens knä medan hon pratade färdigt med kvinnan.

Jag funderade en lång stund på hennes smidiga sätt med barnen.

Så naturligt hon visade dem respekt samtidigt som hon gjorde klart att hon förväntade sig respekt tillbaka.

Jag kom på det efteråt.

På bussen la jag bara märke till hur mysigt de verkade ha det tillsammans, barnen och deras fröken.

Sådär är det med bra böcker.

Man bara njuter av dem utan att tänka på vad mycket man lär sig av dem.

 

 

Det är sånt här man kan få uppleva när man har sovit gott.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0