Dag 74

Torsdag. Trettondedag jul.
Snön ligger djup över lekplatsen utanför mitt fönster.
Tjockt med tunga flingor faller.
Snart är gungorna begravda.
Idag ska jag gå med barnen på stan och äta.
Sen blir det bio som Isabel gett oss i julklapp.
Tredje delen av Narnia-serien.
Alla mina barn är för stora för den filmen, men det är tradition.
Vi såg ettan och tvåan och jag läste böckerna för dem när de var små.

 

Update: Vi tyckte att Narnia nummer tre var jättebra.
Killen som spelar lille osympatiske Eustace är en fantastisk skådis.

 

 

Ingen i sällskapet ställde upp för fotografering så jag fick ta kort på endast maten. Att få till fotot (se nedan) så att de satte sig i bloggen kostade nära nog blod, svett och tårar. I varje fall Isabels krafter och över en timme av min nattsömn.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0