Dag 107

Tisdag.

När Saras Sömnblogg nästan blev rikskändis

Mejlväxling Metro nov 2010

För att ingen ska tro att jag är mytoman när jag påstår att Saras Sömnblogg var nära att komma med i Metro, så återger jag min och en Metrojournalists mejlväxling här.

Hej C!

Jätteintressant det du skrev i Metro om sömn och mat och fetma och ljus ...

Om du ska jobba mer med hälsa och välmående så hoppas jag att du skriver mer om sömn! Det är verkligen en underskattad grej i sammanhanget.

Jag har äntligen förändrat mina sömnvanor radikalt och livet är numera underbart. Detta dokumenterar jag i min blogg som är en natt- och dagdagbok där jag dag för dag bevisar hur sömnen förvandlar mitt liv.

Min blogg är unik!

Om du vill intervjua mig är jag i Stockholm 25 -28 november. Annars bor jag i Borås.

/Sara

 

Hej och tusen tack. Jag skulle GÄRNA vilja skriva om dig i Metro. Bara ett problem. Jag ser att du inte bor i Sthlm, Gbg eller Malmö. Metro vill ju gärna ha med en bild på dig, men de kan bara fotografera i storstäderna… skulle det gå att lösa, tror du?

/C

 

Hej igen!

Jag vet en fotograf som är bra.

Annars kommer jag ju till Stockholm 25-28 november.

/Sara



Hej Sara. Vad roligt. Då kanske vi kan försöka tajma foto i Stockholm när du är där? Metro vill gärna plåta själva. Då kommer lite mejlfrågor här som du gärna får svara på (eftersom jag är på resande fot i Asien), så får du givetvis läsa och OK:a texten sedan.

 

* Varför ville du börja sömnblogga?
* Hur har det hjälpt dig?
* Hur såg ditt liv ut innan?
* Hur har det förändrats?
* Har du sökt professionell hjälp också, eller ”självmedicinerat” med en blogg?
* Varför tycker du det är viktigt att hålla koll på sin sömn med hjälp av en blogg eller dagbok?

Och så en liten faktaruta
Namn
Ålder
Bor
Familj
Mobilnummer för fotografkontakt

Tack igen. Vore toppen om du hann svara så snart du kan!

/C

 

Hej igen!

Angående när jag är i Stockholm:

Torsdag 25 november kommer tåget fram 13.50. Sen åker jag tillbaka 16.45 söndagen 28 november.

Gissa - har nästan fått lite sömnsvårigheter nu när min blogg ska bli känd.

/Sara

 

Hej Sara!

Haha, inga sömnsvårigheter – ta det lugnt bara. Metro ville gärna fundera ett varv till på vilken vinkel de ville ha på sömnreportaget, så inget är bestämt än. Men jag håller tummarna. Vill gärna ha med dig. Återkommer!

/C

 

Hej Sara!
Det verkar som om fru redaktör bestämt sig för att inte ha med något reportage om sömnblogg denna gång, suck, men jag sparar gärna din adress om det dyker upp något annat liknande reportage i någon annan tidning.

Varmaste hälsningarna till dig och TACK ändå för att du tog dig tid. Förlåt för allt strul fram och tillbaka. Ibland kan de inte riktigt bestämma sig… :-S

/C

 

Nähä...

Men hör gärna av dig igen, jag är alltid på, det vet du!

Tack för att du meddelade mig!

Sara

 

Tusen tack, det lovar jag att göra! Tack för ditt tålamod och ha en fin resa till huvudstaden!

 

/C




Kommentarer
Postat av: Anna H

Ge inte upp! Kan du inte skicka mail till några andra tidningar? Kan inte så mkt om livsstilstidningar, men några finns det väl?



/anna

2011-02-08 @ 21:18:14
URL: http://spicehobbit.livejournal.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0