Dag 9

En ny toppendag på jobbet. Jag stortrivs med "mina" patienter. Stones-mannen bjöd in mig på en Pink Flloyd-konsert på sitt rum. En före detta fiskarhustru talade om allt som var värt att veta om fisk. Hon gav mig receptet på en måltid "som alla män älskar" och jag antecknade givetvis alla detaljer. "Kan du inte stanna en stund till", tyckte en tredje. Nu när jag är utsövd på dagarna, de flesta dagar alltså, har jag upptäckt vilka trevliga patienter det finns. Och vilket roligt jobb jag har. Just när det känns som bäst och min tacksamhet över mitt nya liv är som störst, meddelar chefen att jag ska förflyttas. På måndag ska jag börja städa på en annan avdelning. Känner redan värsta saknaden.

 

Snurrade runt på stan och fyndade underbara ljuslyktor från Iittala i fyra olika färger. Blir varm inom mig bara jag tittar på dem.

 

Och nu är klockan över nio, jag vet, jag vet ... Oops! Över tio!!! Ja, men det beror på att jag varit på veckans höjdpunkt med fyra underbara vänner. Vi ses varje onsdag och fikar och läser bibeln och ber. Och det kan jag inte offra ens för den här sömnundersökningens skull. Men nu är seansen slut. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0