Dag 29

Tisdag.
Idag städade jag till CD:n Treo med Willie Nelson. Det är en nästan 80-årig herre med långa ljusa flätor och han sjunger en ljuvligt vacker liksom känslig country.

 

Sedan var jag på min bank och blev curlad med sånt som jag är för lat för att göra själv. Handlade mat till någon som tillfälligtvis inte kan ta sig ut. Hemma igen skulle jag precis kolla upp vad jag kan göra för att fixa bloggbesökare. Och då, vem kommer för att bo hos mig några dagar om inte min son Josef. Så kul! Hoppas bara han har tänkt hålla sig lugn och ljudlös efter 21.00.

 

Här något intressant att läsa om sömn i Kommunalarbetaren. Det var väl det jag visste. Vi underbetalda kvinnor med stressade jobb lever farligt med vår störda sömn. Men fatta mod. Sömn lindrar smärta, psykiska besvär och stress. Skriver Kommunalarbetaren.

 

Underbart! Man kan sova sig till hälsa. Bättre att tänka på allt bra som kommer av att sova än allt dåligt som drabbar den som inte sover.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0