Dag 23

Onsdag.
Toppendag som vanligt på jobbet.

 

Var på stan och fikade med samma herre som jag var ute med Dag 18. Han vill vara anonym på den här bloggen av någon anledning. Okej då - Anonym Herre och jag var på Pantbanken och jag köpte 61 CD-skivor med klassiska mästare plus lika många böcker som hörde till för 1400 kronor. Då hade jag kollat igenom hela samlingen ifall det fanns repor, prutat 100 kronor och dragit över stängningsdags med 20 minuter. Jag tyckte att vi hade jättekul.

 

Sen var jag hos mina vänner som fikar och ber. Det var verkligen en höjdarseans! Vad vi avhandlade faller förstås under tystnadsplikten. Men en sån kväll kan jag bara inte följa regeln att vara hemma till klockan 21.00. Synd bara att det blev så lite sova förra natten.

 

Något kan jag väl berätta som vi gjorde.
Vi lyssnade på Gabriella Hansson, värdparets dotter, tillika singer-songwriter, som just släppt ep:n "In Search of the Other Sock" på egna labeln ReadmyMind Music. Sången vi hörde var "Lämna hos dig", som finns på samlings-CD:n "Psalmer från Fryshuset". Enastående! Hennes egen skiva, som jag älskar, har just fått sin första (?) recension. "Den här tjejen har potential att bli stor" skriver Dagen.


Tacksam att jag kunde citera Dagens träffsäkra recension! Eftersom alla vet att jag går igång på dansmusik och Målle Lindberg kanske någon inte litar på min smak. Men i det här fallet skulle nog flertalet bli berörda. Tack Gabi!http://www.readmymindmusic.com/sock.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0