Dag 18

Det ser ut som om det blir dans ikväll trots allt. Tur att man har sovit sina timmar. Gått upp halv fem hela veckan och sen ut och härja redan på fredag - det känns bra. Idag är det alltså fredag. Klockan är snart 17.30 och jag är hur klarvaken som helst. Måste säga att det är fantastiskt att ha energi över efter en strävsam vecka. Frågan är nu inte vad jag orkar göra före dansen utan vad jag hinner.

 

Jag tror jag börjar med att kolla lite på böcker jag lånat på sjukhusbiblioteket. Jag är deras bästa stamkund, lånar mängder med musik- och ljudböcker som jag lyssnar till samtidigt som jag städar. Nu har jag lagt beslag på alla böcker om sömn. Det var för all del inte så många. Närmare bestämt tre. Kolla under "Böcker om sömn"

 

Update: Ingen tvättstuga ikväll, hurra! Var på pub först och sen ett dansställe som nyss öppnat i ny regi. Förut gick man inte gärna dit som singel men nu hade jag faktiskt ordnat en nykter och dansant herre som jag fick ha för mig själv. Inte mycket folk på dansgolvet som var rätt strävt och trögt, om man får vara kritisk. Det får de göra något åt om de ska dra de riktigt dansbitna. Men de hade i alla fall hyrt ett höjdarband som Bhonus. Och bland publiken kunde man se Peter Lundblad.

 

Alla sömnstuderande bloggläsare! Noterade ni vad jag gjort? Jobbat heltid från klockan sex hela veckan och varit ute fredag kväll ovanpå det. Inte tagit någon siesta däremellan. Inte känt mig trött. Skulle lätt kunnat hållit igång ett par timmar till. Detta är det ultimata beviset. Sova lönar sig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0