Dag 16

Utvilad städade jag på det nya städområdet den tredje dagen. Rutinerna borde satt sig något. Men nja. Snurrade hit och dit och rörde till det. En gång när det var lögn att hitta dit jag skulle fick jag ett vansinnesutbrott. Jag brukar inte svära, men nu kom det en våldsam salva som jag avslutade med ett hotfullt: "Jag vill ha en snitslad bana!!!" Och då fick jag det. Personalen satte upp klistermärken så att jag ska hitta i fortsättningen. Det var bara det att jag hittade inte i alla fall när jag skulle gå tillbaka. Sträckan det gäller är ungefär tio meter.

 

Vågar inte tänka på hur det hade gått om natten varit sömnlös.

 

Saknar mina patienter från förra avdelningen. Här är de ordentligt nedsövda. Nyopererade vänder de sig i sömnen i sina sängar. Tio stycken, minst, ligger sida vid sida i samma sal. Jag smyger omkring där med golvmoppen strax före gryningen utan att tända. Känner mig som en statist på rymdskeppet i Avatar. Snart blir det väckning och landning till högtalarnas: "Om någon är sjuk, använd påsarna".

 

Hm. Nu har jag överskridit läggdagstiden med tio minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0