Dag 15

Var alltså vaken sen 02.00.
Under tiden föll snön och det var ganska djupt när jag åkte till jobbet strax före 06.00.

 

Dagen som följde var som att sega sig fram i något ännu djupare.
Jag håller alltså på att orientera mig i nya lokaler på jobbet och gör mitt bästa för att memorera vad folk säger åt mig. Det hade varit perfekt med det där närminnet och lokalsinnet som jag nämnde om i Natt 14. Efter den här natten var det som bortblåst. Hoppas på att få tillbaka lite nu när jag börjat sova vettigare. I värsta fall har det blivit en kronisk defekt till följd av åratals sömnbrist.

 

Som väl var hade jag Eva, en tålmodig kollega långt utöver det vanliga. Hon fick ideligen avbryta sitt arbete för min skull. Upprepa samma saker jag frågat nitton gånger. Leda mig till rätt hiss stup i kvarten. Det finns tre hissar. Tack Eva!!! Utan dig hade jag varit vilse i pannkakan.

 

Idag är det den dag i veckan som min yngsta dotter brukar äta middag hos mig samt hjälpa mig med datorn och sånt som ungdomar har i sig sen födseln. Det är ingen idé idag, ringde jag och sa. För jag vet inte vad jag heter.

Kommentarer
Postat av: Eva Johansson

Sara!

Det är bara trevligt att du kommit till vår städgrupp och det där med lokalsinnet har vi gemensamt!!! Mitt är inget vidare heller så jag förstår mycket väl hur det kan vara! Man får bjuda kompisarna på ett och annat gott skratt emellanåt och INGEN är perfekt! Du gör ett bra jobb och det är huvudsaken. Vi kommer att trivas tillsammans de ca 12 år som är kvar till pensionen.....

Det där med sömnen delar vi däremot inte. Jag har snarare problem med att hålla mig vaken! Jag somnar som ett vrak i soffan - ibland redan kl. 20.00

Jag har ju inget liv!!! Lyckas jag hålla mig vaken för att se mina favoritprogram på tv lägger jag mig kl 21. De program som börjar då får jag spela in om jag vill se dem. De ytterst få gånger jag gör något utanför hemmet och kommer hem kl 22 har även jag svårt att sova men då har jag ju faktiskt upplevt något kul! Jag tycker du verkar leva ett rikt och aktivt liv! vissa nätter är ju risiga men annars verkar det vara ok. Jag kan Tyvärr inte ge några bra tips på hur man får en bra sömn. Ett tips till mig själv för att hålla mig vaken brukar vara att äta!!! Man somnar inte medan man äter!!! Inget vidare bra tips men ändå...

2010-11-21 @ 12:39:43
Postat av: Sara Sömnblogg

En sån utsökt trevlig och välskriven kommentar, Eva!!!!!!!

Gäller särskilt första delen av texten ;-)

Sen var det ju lite mer problem med att hålla sig vaken och så. Men du verkar ju ta det hela med jämnmod och humor. Man somnar inte medan man äter! Hahaha! Detta påminner mig om en av våra kollegers skönhetstips. Var du med när Annie sa att om man proppar i sig tillräckligt med kakor så slätas rynkorna ut?

2010-11-21 @ 14:03:34
URL: http://sarassomn.blogg.se/
Postat av: Augustelin

I love this page.

2011-05-09 @ 13:02:44
URL: http://augustelin.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0