Dag 13

Söndag.
Dagen har varit underbar.
Solen lyste från en blå himmel och marken var täckt med ett tunt lager rimfrost. Jag var ute och gick med en väninna och det var makalöst vackert. Det var liksom varmt och kyligt på en gång.

 

Idag skulle det varit tangokurs men det är inställt. Jag fixat en del som jag är nöjd med och pratat i telefon i ett djupt och angeläget samtal. Klockan 20.00 ska jag ha ett sånt samtal till. Nu ska jag packa allt för yogan och allt annat man behöver för morgondagen. Jag vill ju inte överskrida gå-och-lägga-sig-tiden om samtalet skulle dra ut på tiden. Det ska bli spikmatta och duntäcke och kanske öppet fönster till natten. Gôtt!

 

Här kan ni läsa en kortfattad intressant artikel om Maria 48 som hade svårt att somna. Man får också information om en klubb på internet som lär ut hur man sover genom KBT (kognitiv beteendeterapi). Bara att klicka:
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/somnklubb/article7797415.ab

Någon frågade vad jag använde för sömnmedel. Använde och använde. Jag tar dem bara sporadiskt. Valerina Forte. Vid lindrig oro och sömnrubbningar. Men orolig är jag inte.

Kommentarer
Postat av: maria garpebo

Alltså, man känner sig så ensam med sina sömnproblem. Det känns som om det bara är jag som ligger där och vrider och vänder mig i sängen. Det hugger i magen och i huvudet kör tankarna runt, runt. Jag vet nu att jag inte kommer att kunna sova i natt, det svider redan nu i bröstet efter alla sjuka själstankar. Det värsta är alla konstiga förvridna tankar som kommer efter dessa hemska vaknätter.

LJuset i tunneln är ett tomt personalrum där jag kam sova en powernap och på så sätt överleva resten av arbetsdagen och ta emot barnen när jag kommer hem.

2010-11-07 @ 21:48:57
Postat av: Sara Sömnblogg

Första hälsningen från en bloggläsare som berättar om sin egen sömn! Tack! Men min glädje grumlas av att läsa om hur besvärligt du har det. Det här kan ju sluta riktigt illa. Det är förfärligt att drabbas av utbrändhet. Har du sett att det finns en sömnklubb som kanske kan hjälpa dig? Kolla dag 12 så kan du länka där!

2010-11-08 @ 20:48:13
URL: http://sarassomn.blogg.se/
Postat av: Sara Sömnblogg

Dag 13 var det, ursäkta!

2010-11-08 @ 20:49:18
URL: http://sarassomn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0