Dag 46 - Liten utvärdering

Fredag.
I natt sov jag bedrövligt dåligt.
Och det märks.
Idag när jag kom hem var det precis som innan jag startade den här bloggen.

 

Jag var dödstrött.

 

Skulle göra fredagsrycket, det vill säga fräscha upp lite i hemmet.
Orkade bara sätta på diskmaskinen.
Ringde istället en massa samtal.
Slötittade på Nobelfesten.
Somnade nästan i soffan.
Vräkte i mig choklad.
Sötsug kommer av trötthet som ett brev på posten.

 

Med en enormt trög hjärna räknade jag ut lite sömnstatistik.
Innan jag började på den här vetenskapliga bloggen sov jag 5 timmar och 15 minuter per natt. I genomsnitt.
Livskvaliteten var låg.

 

De första tre dokumenterade veckorna, se Natt 1 till Natt 21, sov jag 6 timmar och 15 minuter per natt. I genomsnitt. De flesta nätter mer.
Det var en underbar tid.

 

Från Natt 22, drygt tre veckor tillbaka i tiden, har jag sovit 5 timmar och 30 minuter.
Det är ju nästan lika dåligt som före bloggens begynnelse!!!
Detta beror inte på att jag lagt mig sent utan på att saker och ting hände som hade en omedelbar effekt på min sömn. Dessa saker snurrade omkring i skallen på mig och  höll mig vaken.

 

Fortfarande vaknar jag vid tretiden på morgonen och har svårt att somna om.
Kroppen har vant sig.
Men man kan se att det stabiliserat sig ganska bra sen drygt en vecka.
Undantagsvis igårnatt samt, ser det ut som, inatt.

 

Bara jag stänger av datorn nu genast och lägger mig, så ska det nog ordna sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0