Dag 42

Måndag.
Idag var jag på mitt sista yogapass på Onyx på Knalleporten i Borås.
Det är nästan så jag vill köpa ett nytt kort direkt. (Men jag ska testa ett nytt ställe nästa termin.)

 

Det är underbart att gå på Matildas yoga på Onyx. En anings för högt tempo för mig möjligen. Men man kan hålla sin egen takt. Stannar man kvar och tvingar sig att slappna av i en position som från början känns snudd på smärtsam, så händer det något. Plötsligt känns det nästan njutbart. Kroppen vill bara fortsätta tänja som om man passerat en gräns över till något okänt och behagligt. Och det har man. Resten av passet är kroppen mycket mera öppen för att ge allt. Jobbiga övningar känns lätta. Man liksom överträffar sin förmåga. Hela kvällen känner man sig mjuk i alla leder. Mjukare än någonsin! Och underbart lätt och lycklig till sinnet.

 

Detta måste upplevas! Thaimassage ger samma effekt, men jag misstänker att yoga ger mer i längden.

 

Hann inte träna triceps idag. Men bubbelbadet! Det underbaraste bubbelbadet jag vet finns på Onyx, Knalleporten. Det bubblar verkligen ordentligt. Och så är det halvmörker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0